הפרשן אבי בלום: "הכו בחרדים כדי שיאלצו להצטרף לממשלה"

אייל ראובן No Comments on הפרשן אבי בלום: "הכו בחרדים כדי שיאלצו להצטרף לממשלה"

עו"ד אבי בלום חושף ב"מהדורת הבוקר": "לדברי חברי הכנסת החרדים, טל גן צבי היה הגורם הבכיר בלשכת בנט שעודד את יועז הנדל ברפורמת הטלפון הכשר, כדי ללחוץ על המפלגות החרדיות להצטרף לממשלה"

צילום: קול חי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן המשפטי והפוליטי, עוה"ד אבי בלום שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי). בפתח השיחה התייחס בלום למשפט נתניהו: "אני חושב שהנקודה המרכזית אתמול במשפט היא לא המספרים. העדות הזו יותר בעייתית לנתניהו מתיק 4000. ההישג אתמול של עו"ד חדד זה שהוא הצליח לשים בפה של הפרקליט שהעדות של הדס קליין היא מרכז התיק. בפרקליטות מצידם ינסו בכל הכוח להביא לכאן את מילצ'ן עצמו ואני מניח שהוא 'יזרום' יותר איתם".

בלום הסביר כי "בעיקרון התיק הזה הוא שוחדי והיה אפשר להוכיח את זה בקלות יותר מתיק 4000. לדעתי הם לא הלכו על זה בשביל לא לאבד את מילצ'ן (כי אז היו צריכים להעמיד לדין גם אותו). בתיקים האלה כל אחד מעיד לפי מה שמשתלם לו".

עוד הדגיש הפרשן: "תיק אלף הכי קשה להגנה, ההישג בו היה הורדת השוחד בשלב המקדמי. יש להגנה פחות קלפים בתיק הזה. אני לא חושב שעו"ד בן צור היה משיג יותר מעמית חדד. זה תיק קשה. אחרי שיחה עם אחד מצוות ההגנה, יהיה קשה להימלט מהפרת אמונים בתיק הזה".

לאחר מכן, התייחס בלום לנושאים הפוליטיים ותחילה ליחס לראש הממשלה לשעבר בנט מצידו של ראש הממשלה הנוכחי: "בנט נתפס היום כנטל פוליטי. בקרב ה'בייס' של לפיד יש תחושה של מיאוס מבנט. האיש שהם כל כך העריכו והעלו על נס-  פתאום הם שואלים מה הוא נדחף לכל מקום".

בלום חשף ביחס לגזירות נגד החרדים: "זה היה מהלך פוליטי נטו. לפי דרעי וחברי כנסת נוספים: התזה של טל גן צבי הייתה שככל שיכו בחרדים יותר וינופפו מולם בגזר – בסוף הם יצטרפו לממשלה. בסוף זה לא הצליח וזה מה שהפיל את הממשלה".

הפרשן העריך: "אין שום קונסטלציה שהחרדים ישבו באופוזיציה בכנסת הבאה. אם לא יושג רוב הם יכנסו לנתניהו לחדר ויגידו לו דברים שהם לא אמרו עד היום. יש לנו אלטרנטיבה היום, עם גנץ וסער".



0 תגובות